admin
Administrators-
Posts
268 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
103
admin last won the day on November 13 2023
admin had the most liked content!
Equipment
-
Keenetic
NA
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
admin's Achievements
-
Видимо, устройство предназначалось для продаж в указанных странах, но что-то напутали с отгрузками. Это исправляется через поддержку. Они выяснят id устройства и помогут исправить.
-
Точно не норма, что вопрос задан без диагностики. Невозможно сказать, что именно не так, и на чьей стороне. Рекомендуем обратиться в официальную поддержку. (Либо давайте в отдельной теме и во всех подробностях.)
-
KN-2910 периодически уходит в ребут без видимой причины
admin replied to daniilvolkov342's question in Обмен опытом
Вам нужно обратиться в ремонт и заменить устройство. Причина аппаратная, неисправность RAM.- 1 reply
-
- 3
-
Открытой документации нет, поэтому проще всего посмотреть в консоли браузера, что делает веб-интерфейс. Общий подход такой, что в rci-запросах (API) используются те же названия команд и аргументов, что и в CLI. Поэтому для работы с API в некоторой степени подходит документация по CLI. Входные и выходные данные отформатированы как JSON, как именно — видно в консоли. Например: При нажатии кнопки "Сохранить":
- 1 reply
-
- 1
-
Статическая ARP-запись не сотрется. Только не забудьте сохранить конфиг после ввода команды (system configuration save). ARP-запись такого вида нужна только для работы WoL в режиме broadcast, причем в сценарии, когда это нужно сделать удаленно через правило перенаправления UDP/9. IP-адрес (192.168.2.254) можно выбрать любой не занятый, и он нужен для работы этого правила. Для работы через Web-интерфейс ничего в ARP прописывать не нужно. Кинетик просто отправит WoL-пакет на MAC-адрес желаемого хоста. То же самое делается из командной строки: ip hotspot wake 11:11:35:e2:77:60
-
Voyager Pro (KN-3510) does not work as extender more than once.
admin replied to kiltum's question in Community Support & Knowledge Exchange
My reply was based on your initial descriptions of what you were trying to do to fix the problem. None of those actions is helpful, because: - reset by pressing the RESET button clears the Wi-Fi-system binding keys, so you have to acquire the extender again. To do that, however, you will have to erase it from the controller as well. - turning the switch to A makes the device a router, but not an extender - turning the switch back to B has no effect after pressing the RESET button, because (see above) the controller still remembers it under the old keys, so you have to erase it from the controller. So, the only thing you need to do after steps 2,3 and changing the IP address of the home network, is to make the extender get a new IP address from the controller. The extender's DHCP client doesn't react quickly enough, because it waits for the lease to expire. (We can try to improve it later by sending a special command to extenders when changing the controller's IP address.) Anyway, if simple restarting of the extender (power off and on) doesn't help after steps 2,3, please file a bug report to our tech support and provide all the diagnostics they will ask for. Apart from that, you can do the procedure another way: 1. Reset the controller to factory defaults. 2. Set the IP address you wanted initially. 3. Reset the extender devices to factory defaults and turn them to B mode (extender). 4. Connect them to the controller and acquire them, just like you did initially. -
Voyager Pro (KN-3510) does not work as extender more than once.
admin replied to kiltum's question in Community Support & Knowledge Exchange
After doing steps 1-3 you are not supposed to hard-reset the extenders, because this way you erase the binding keys, and you have to acquire the extenders again. So, if your extenders do not appear after changing the IP address of the main router, just re-plug their ethernet cable or reboot them to let their DHCP client get an IP address from the new network. -
self-test скрытым сообщением. интернет должен быть подключен. можно пару попыток зайти через KeenDNS перед этим
-
Hi, sorry for that, we've had a deployment issue on the weekend, so it didn't go out for some devices. We are fixing it right now.
-
Cloud — неофициальный проект, разработанный параллельно с моб. приложением.
-
Придется отключать фичи/службы по одной, пока нагрузка не упадет. Хотя бы сузим область поиска.
-
4.1 Alpha 17. После обновления полностью пропал HTTP доступ в конфигуратор.
admin replied to keenet07's question in Тестирование Dev-сборок
Проблема временно лечится установкой компонента cloudcontrol (клиент мобильного приложения). Режим public можно не включать, достаточно просто установить. Задачу создали, будет исправлено в ближайшем выпуске Alpha.- 30 replies
-
- 6
-
- web-interface
- bug
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
KeeneticOS 4.1 Alpha 14 Проблема IPSEC Site-to-Site IKEv2
admin replied to Владислав Сергеев's question in Dev channel issues & test reports
Задача в работе, пытаемся разобраться. Сложность в том, что не так просто воспроизвести, и сама проблема не массовая. По крайней мере, разработчикам пока не удается у себя повторить. Продолжайте взаимодействовать через поддержку. Привлекать внимание на форуме — вряд ли как-то ускорит решение. -
Keenetic Dns Stop working or unstable after 23 october
admin replied to gonza2088's question in Community Support & Knowledge Exchange
Please make sure the problem persists after upgrading to 4.0.5. Then address this issue with the official tech support. Be ready to provide the diagnostic files when they ask.